Sindrom scrie:
Eu prefer sa ma misc in oras cu smartu sau cu 206-ele(masini destul de ieftin de intretinut) si sa las vaporu la garaj sau prin parcari acoperite.
Per total ies mai ieftin decat daca mi-as lua o masina care sa le faca pe toate. Ca pretul lor este de 8000E/toate 3 + taxe 450E/an+revizii 350E/an.
Cel putin asa vad eu lucrurile.
De mai multe ori am calculat ca la un Logan amarat, avand in vedere costul de achizitie si dobanzile la suma imprumutata partial la achizitie, numai la o amortizare in 10 ani iti produce un cost de 1000 euro/an. Daca mai pui la socoteala cheltuielile necesare utilizarii, altele decat benzina (revizii, asigurari RCA, CASCO, anvelope periodic, impozit, plata locului de parcare etc) cred ca se poate adauga linistit inca 500 euro pe an, doar ca sa ai masina. La care adaugi costurile de operare (piese, ulei, benzina etc). Daca orasul ar fi mai bine organizat, incat oricand sa iei un mijloc de transport in comun civilizat, de aproape, cu care sa fii sigur c ajungi in timp, ar fi mai ieftin deja numai din scutirea costurilor de operare. Iar la cei 1500 pe an, nu stiu daca nu cumva iesi mai ieftin sa inhiriezi vaporu, atunci cand ai avea nevoie de asa ceva? Fireste, n-am facut calcule la virgula insa singurul aspect peste care nu pot sa trec este comoditatea de sti ca am intotdeauna posibilitatea a plec unde si cand vreau eu, ceea ce ma determina sa am propria masina si sa nu merg cu taxiul