3. A3 Struma(Sofia-Kulata, 150km, 35km construiti, 52km in constructie): pe o portiune din lot 1 se executa lucrari de reparatie a fisurilor aparute in carosabil si ciculatia este restrictionata.
Pe lot 2 lucrarile avanseaza destul de bine, dar poze noi nu au mai aparut, ultimele fiind din 12-19 aprilie, asa ca lucrariile sunt mult mai avansate decat se vede in poze;
Viaductul dinaintea primului tunel:
Tunelul:
Lucrari inspre Sofia:
Se lucreaza si pe lot 4, dar mai mult pe zona dintre nodul Melnik/Petrich si granita, probabil vor sa dea drumul la trafic pe vechiul drum fara a mai ocoli prin Petrich:
Zona din vecinatatea intersectiei I-1 cu Melnik
Inspre Kulata dinspre Melnik:
Inspre Sofia:
Pa loturile 3.1 si 3.3 au continuat procedurile, astfel pe lot 3.3 s-a ajuns in faza finala, din cele 7 firme invitate in etapa a doua, s-au calificat doar 3 in etapa a treia si ultima. Firmele(consortii) calificate sunt urmatoarele:
1. DZZD "PST 3 Struma"
- Contract Valoarea acceptate - 228 145 216 leva, fără TVA;
- Preț maxim de contract - 249 123 716 leva, fără TVA;
2. Consorțiul "Struma - Lot 3.3"
- Contract Valoarea acceptate - 213 144 512 leva, fără TVA;
- Preț maxim de contract - 234 123 012 leva, fără TVA;
3. Unirea "Struma Autostrada"
- Contract Valoarea acceptate - 259 807 040 leva, fără TVA;
- Preț maxim de contract - 280 785 540 Lev fara TVA.
Acum ce inseamna acele preturi: Contract Valoarea acceptate-pretul licitat, iar Preț maxim de contract-este valoarea maxima ce nu poate fi depasita, pentru lucrari neprevazute, ce depaseste va plati constructorul, este asumat prin contract. Consortiul Struma 3.3 s-a calificat in aceasta etapa cu maximul de puncte posibil 100p. si clar v-a castiga licitatia.
Pe lot 3.1 ofertele pentru etapa a treia se deschid saptamana viitoare, in etapa a doua, tehnico+financiara, s-au calificat sase firme(consortii):
1. OBRASKON Houari Lain, SA, Spania;
2. Consorțiul "STRUMA - LOT 3.1", care constă din următoarele societăți:
"PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ SBG" SA
"PATSTROY-92" AD
"GEOSTROY" SA
3. OCAC consorțiu "FAS-CK-13", care constă din următoarele societăți:
"SK-13 PATSTROY" SA
"China Communication KANSTRAKSHAN Company" Ltd., China
4. DZZD "PST STRUMA 1", care constă din următoarele societăți:
"PST GROUP" SA
"VIA PLAN" SRL
"PONSSTROYINZHENERING" EAD
"GP Group" Ltd.
5. Unirea "autostradă Struma 3.1", care constă din următoarele societăți:
"TRACE GROUP HOLD" SA
"Drumuri și Poduri" Ltd.
6. DZZD "Struma Autostrada 3.1", care constă din următoarele societăți:
"AGROMAX" SRL
"AB" SA
"HYDROSTROY" SA
"Drumuri Plovdiv Group" Ltd.
"Drumuri Plovdiv"
"Alves Consult" SRL
Intre timp s-au desfasurat si licitati de supervizare a lucrariilor de pe lot 3.1 si 3.3.
Dar pe departe cel mai disputat subiect al luni aprilie, pe forumuri si presa a fost despre lot 3.2 defileul Kresna. Este vorba despre varianta alternativa propusa de NCSIP, ce prevede inlocuirea tunelului de 14km cu transformarea si optimizarea drumului I-1 prin defileu. Acest lucru prevede transformarea actualului drum in autostrada, dar si optimizarea lui cu o serie de tuneluri, viaducte si corectii de traseu pentru a respecta normativele in vigoare referitoare la autostrazi in zone montane. Specialisti in domeniu au comentat indelung acest subiec, dorind tunelul de 14km, este in principal vorba de orgoliu, dorind sa intre in top 10 cele mai lungi tunele rutiere din lume.
Propunerea NCSIP:
Informatiile si pozele sunt preluate de pe forum peundemerg.ro, SSC-ul bulgaresc,
http://www.novinite.com ,
http://www.ncsip.bg si
http://www.api.bg