damblagiu scrie:Așa cum ai spus dispoziția de șantier e menționată în normele metodologice de aplicare a legii. De a lungul timpului normele au fost modificate de mai multe ori, 2005, 2009, 2016, dacă rețin bine, dar fără să aducă modificări în ce privește dispoziția de șantier. Nici măcar atunci când a comasat Udrea ministerul turismului cu cel al construcțiilor și a emis ordinul de reorganizare a ministerului construcțiilor, slava domnului. Spuneam că ești în confuzie făcând o similitudine între dispoziția de șantier si protocoale. Spuneam că nu e o simplă înțelegere între constructor si proiectant ci e mult mai mult. Lipsa ei ca anexă la proiect e o treabă gravă ce atrage după ea efecte juridice majore. În altă ordine de idei, Normele de aplicare a legii fac parte din legea respectivă. În norme sunt stabilite, în cadrul legii, modul de organizare a ministerului si modul de lucru a diferitor organisme subordonate ministerului. În cazul protocoalelor ele stabilesc un mod de lucru între două ministere, lucru ce poate fi stabilit numai prin lege in cadrul constituției. Dacă protocolul respectiv mai si adaugă la lege e si mai grav. Mai pe scurt, dispoziția de șantier nu e o simplă înțelegere și în nici un caz nu poate fi asemuită cu protocoalele. Nu stiu daca m am exprimat clar. Sunt pe fugă.
Trimis folosind Tapatalk
1. Deci am dreptate, nu e in lege
2. Nu am facut asociere intre dispozitia de santier si protocoale, "decat" am dat un exemplu de adaugare la lege, mai ales ca legea o face parlamentul pe cand normele le schimba ministrul de resort "cand vrea si poate muschiul lui" iar principiul ar fi ca ministrul nu poate face decat in limitele pe care i le lasa legea.
3. Din punctul meu de vedere, in niste norme nu poti sa detaliezi ceva ce nu exista in lege, pentru ca normele sunt in baza legii si ele trebuie sa detalieze ceva ce nu numai ca exista in lege dar despre care legea si spune in mod mai mult sau mai putin explicit ca face obiectul unei astfel de detalieri (asa ca in exemplul cu legislatia rutiera care spune ca modul de semnalizarea rutiera se stabileste prin regulament). De aceea, inexistenta dispozitiei de santier in textul legii este o scapare pentru ca dispozitia nu este o intelegere intre x si y ci o necesitate practica, de cele mai multe ori de neevitat.
4. Aia cu protocoalele cred ca e un pic excesiva interpretarea pe care o dai. In fond, daca legea precizeaza lucruri care "pot fi facute" sa care "trebuie" facute" dar fara sa stabileasca si cum din vedere tehnic, nu cred ca doua institutii, fie ele si ministere, nu pot face un protocol. Adica de ce nu ar putea sa stabileasca prin protocol calendarul unor actiuni, persoanele care asigura contactul, frecventa intalnirilor de lucru etc, etc? Problema este atunci cand protocolul incalca legea, de exemplu impunand divulgarea unor informatii care prin lege sunt restrictionate. Deci as zice ca nu protocolul in sine poate fi o ilegalitate ci continutul lui.
Parerea mea.