Zona Service

Discutii despre masini, motociclete, ATV-uri.

Zona Service

Mesaj necititde alexd » Mar Sep 09, 2014 9:53 pm

Nu a avut nici o legatura cu apa din benzina pornirea greoaie din pompa. Puteai sa bagi mama benzinei direct din rafinaria texaco si tot nu ar fi pornit. Daca masina este pe injectie multipunct s-a produs fenomenul de vapor lock intr-o forma usoara si uzuala, si pana cand calculatorul a calculat o noua curba de aprindere, a durat 3-4 ture de motor invartit de demaror. Acest fenomen este specific motoarelor otto, atunci cand au functionat o perioada indelungata la o temperatura exterioara mai mare de 25 de grade. Practic s-a evaporat benzina din rampa injectoarelor inainte sa apuce combustibilul sa fie "aruncat" in camera de ardere. Pana cand o noua cantitate de benzina a venit de pe conducte sau din filtru, a durat 2 secunde, in nici un caz la acea pornire, nu avea cum sa traga benzina din rezervor. Sunt multe elemente care contribuie la acest fenomen, care tin de design-ul fiecarui motor : daca rampa de injectoare este pe aceeasi parte cu galeria de evacuare, materialul rampei, pozitionarea clapetei de acceleratie in raport cu cel mai "calduros" punct din motor, fluxul de aer ce trece prin motor (care poate fi impiedicat de multe insecte sau impuritati prinse in exteriorul radiatorului)etc.
Daca benzina era intr-adevar proasta si avea apa in ea, s-ar fi manifestat violent in mers, nu la pornire. Ar fi "dat in nas", nu s-ar fi accelerat, ar fi avut un mers puternic neregulat cu rateuri in evacuare, plus, daca masina este model mai modern, ar fi aprins martorul motor si s-ar fi inregistart in log-ul de erori "depolution fault".
Nu le iau apararea bulgarilor, dar in aceste cazuri nu au avut nici o vina. Vina o au miturile romanesti servite ani la rand de service-uri incapabile sau nedoritoare sa repare defectiuni evidente, preferand metoda simpla de a arunca vina pe carburant.
alexd
Fan Thassos
 
Mesaje: 247
Membru din: Mar Iul 29, 2014 8:17 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1207 times

Re: Zona Service

Mesaj necititde AlinE » Mie Sep 17, 2014 10:15 am

pentru toata polologhia asta eu iti spun decat atat: mai nou exista o pompa de benzina electrica care alimenteaza rampa injectoarelor.
Hunter

Pentru ca răul să triumfe este suficient ca cei buni să nu facă nimic. E. BURKE
Avatar utilizator
AlinE
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 1986
Membru din: Mar Ian 07, 2014 6:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 725 times
Been thanked: 3056 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde alexd » Mie Sep 17, 2014 3:49 pm

Normal ca exista o pompa electrica. Dar exista si o valva in interiorul sau in exteriorul acelei pompe, pompa nu baga benzina ca tembela pt ca s-ar ajunge la presiuni pe care sistemul nu le-ar suporta. Oricum ar fi, tot nu se poate ca masina sa porneasca greu dupa ce a fost oprita deliberat, din cauza ca s-a alimentat cu benzina proasta, pentru ca benzina ramasa pe traseu ar ajunge pt cateva secunde de functionare.
Oricum, sesizez un pic de aciditate in remarca ta. Daca te-a deranjat cu ceva ca am descris un pic ce se intampla intr-un motor, putem ruga un moderator sa sterga postarea. Am scris cu drag pentru ca nu toata lumea cunoaste aceste detalii si multi pot fi pacaliti.
alexd
Fan Thassos
 
Mesaje: 247
Membru din: Mar Iul 29, 2014 8:17 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1207 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde AlinE » Joi Sep 18, 2014 1:14 pm

nu a fost nici un fel de aciditate. se pune contactul pompa de benzina functioneaza pentru 1-2 secunde, apoi se opreste. oare de ce? tocmai pentru a evita utilizarea demarorului pentru mai mult timp datorita fenomenului amintit de tine - evaporarea benzinei din rampa injectoarelor.
in schimb daca benzina este foarte proasta pot aparea astfel de probleme, poate nu la prima cheie, dar la a doua in mod sigur, indiferent daca masina a fost parcata sau a mers x km.
poate reusesti sa-mi dai un raspuns la urmatorul fenomen:
Bucuresti-Kardzali mers fara nici un fel de problema (nici un zgomot suspect la motor) alimentat plinul CO100 din Bucuresti benzinarie pe care o frecventez foarte des, fara probleme.
Kardzali OMV CO100 alimentat de aproximativ 61 leva, ajung pe insula pana in skala maries, de unde dispar dupa 2 ore stabilindu-ma in skala rachioni (miercuri).
vineri dau o tura pana la manastire (pantelimon), simteam ca trage ceva mai greu masina fiind aproape goala, nu dau importanta, retur skala rachioni, coborare fara probleme, dau sa parchez apar primele zgomote ciudate la motor, parchez las la relanti, opresc AC-ul si bag capul sub capota, clantanit ca si cand s-ar rupe ceva in motor. deja planuri sa pun bani separat pentru mecanic.
in urmatoarele zile ma mai fatai pe insula drumuri scurte, aparea zgomotul chiar si in mers, asta este am mai tras de ea cu riscul de rigoare.
urmatoarea vineri, iar tura la pantelimon, aceleasi fenomene.
cu chiu cu vai reusesc sa raman cu 5-7 l benzina in rezervor si alimentez de la revoil (langa supermarketul laturis) CO95 50 euro.
s-a schimbat putin mersul, dar mai apareau din cand in cand zgomote.
a treia vineri iar la pantelimon, nu a mai facut figuri la urcare, si a mai clantanit de 2-3 ori pe drum. retur in sk rachioni nu mai clantanea, tocmai ce vorbisem sa ma duc in potos la service, nu avea rost sa ma duc daca motorul nu mai clantanea.
vine luni (a mai facut de 2-3 ori zgomot intre timp) alimentez full 48 euro CO95 si pa thassos (a mai facut figuri de 2-3 ori pe drum). ajuns acasa cu bine.
miercuri alimentez de la benzinaria cunoscuta eram aproape pe drojdie 3-4 l in rezervor (200 lei). vineri drum la tara nici un fel de zgomote, duminica retur spre casa nici un fel de zgomote. pana acum nu au mai aparut zgomote ciudate la motor.
singura mea explicatie - benzina proasta la OMV-ul din Kardzali, eu alta nu vad.
daca tu gasesti o alta explicatie - te rog.
Hunter

Pentru ca răul să triumfe este suficient ca cei buni să nu facă nimic. E. BURKE
Avatar utilizator
AlinE
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 1986
Membru din: Mar Ian 07, 2014 6:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 725 times
Been thanked: 3056 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde damblagiu » Joi Sep 18, 2014 9:37 pm

AlinE scrie:nu a fost nici un fel de aciditate. se pune contactul pompa de benzina functioneaza pentru 1-2 secunde, apoi se opreste. oare de ce? tocmai pentru a evita utilizarea demarorului pentru mai mult timp datorita fenomenului amintit de tine - evaporarea benzinei din rampa injectoarelor.



Pompa de benzina se opreste in situatia aia deoarece sa atins presiunea maxima in instalatie.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde alexd » Joi Sep 18, 2014 10:25 pm

AlinE, una dintre pasiunile mele, fara sa fiu de specialitate, sunt masinile. Imi place in special sa le stiu "dedesubturile" tehnice. Imi plac in special cele simple, la care manifestarile ciudate au o explicatie plauzibila. Exista si acel tip de masini electronizate "iresponsabil" care genereaza simptome dintre cele mai ciudate si care tind sa fie extrem de "fitoase" cand se strange un cumul de factori - cum ar fi temperatura mediului exterior, calitatea carburantului, calitatea uleiului.
Mai exista o categorie aparte care se numeste " masina frantzuzeasca" . Astea sunt crima si pedeapsa la capitolul electronica si calitatea carburantului. Nu vreau sa jignesc masina vreunui coforumist sau sa para ca sunt din cei care considera ca doar nemtii fac masini. NU. Am avut 2 Renault-uri, vreo 4 Citroene plus Dacie si Oltcit. Renault-urile au fost cel mai greu de tinut pe linia de plutire. Daca nu alimentam cu 98 asa cum scria be buson, automat batea avansul, nu aveau putere. In plus, cu orice carburant oboseau la drum lung, adica dupa 6-700 km se simtea masina ca cere o pauza. Inadmisibil as zice, pentru ca masinile erau "de drum lung" : un grand espace si un safrane, cu acelasi motor de 2.5 si, automat aceeasi problema. Softul cu care era programat ECU-ul lor, nu stia sa isi regleze curba de aprindere in functie de noi parametri. Iti garantez ca nici la modelele de anul asta nu este diferit. E doar indoita altfel tabla pe dinafara.
Nu stiu ce masina ai, dar mai putin conteaza marca sau provenienta. Cert este ca bataia pe care ai auzit-o era bataie de avans de aprindere. Presupun ca zgomotul era metalic, destul de ascutit si usor neregulat. Masinile moderne isi regleaza avansul la aprindere inclusiv in functie de temperatura exterioara si umiditate. La tine a fost, cu siguranta un cumul de factori, printre care si benzina cu CO sub 95. Nu stiu ce ai sub capota: daca toti senzorii sunt in parametri, daca bujiile sunt curate, daca fluxul de aer spre motor este neafectat de mizerie, etc. Putem porni un nou forum doar cu multitudinea de posibilitati si variabile. Partea buna si laudabila a masinii tale este ca a depasit momentul fara sa cedeze. Probabil ca un alt model de masina mai "din topor" ar fi trecut inobservabil peste calitatea banzinei. Cu un motor VAG de 1.6 si 110 CP, nu am avut niciodata nici un fel de problema legata de benzina, si am bagat si de la kardzali si din Turcia din mijlocul desertului de la un nene cu o canistra in care nu sunt sigur ca era benzina. Adevarat ca in manualul masinii avetizeaza sa nu faci prea multi km cu benzina sub CO 70 pt ca masina nu stie sa gestioneze acest carburant...dar iti garanteaza ca va merge asa cum va merge in atare conditii. Acelasi lucru si cu un motor V6 japonez.
Deaceea am atras atentia ca benzina proasta nu este singurul agent provocator de probleme, iar in service, tocmai pentru a evita o investigatie detaliata si de durata, si pe care nu o pot tarifa la adevarata valoare pentru ca nimeni nu ar plati, se prefera concentrarea vinei doar pe carburant, de unde si tendinta cvasi generala a soferilor de a deveni extrem de suspiciosi cu benzinariile.

Cam asta. A, cand se produce fenomenul de vapor lock, se creaza presiune si mai mare in sistem, golul ala de vid ramas actionand ca un dop. Presiunea din instalatia de alimentare este diferita de presiunea normala, exterioara. Anyway, deja suntem pe langa subiect, si din topicul unde alimentam, o sa se ajunga la unde reparam. Poate desparte cineva discutia pe un thread cu discutii "de baieti" .
alexd
Fan Thassos
 
Mesaje: 247
Membru din: Mar Iul 29, 2014 8:17 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1207 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde AlinE » Vin Sep 19, 2014 11:43 am

ai dreptate, trebuia sa incep cu tipul masinii, este o mazda3 (deci japoneza) care nu inghite sub CO95, adica este indicat sa se adape cu minim asa ceva.
nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca bagam CO95, avand in vedere ca am alimentat cu aprox 22 l CO100 si mai aveam vreo 20-25 l in rezervor CO100 din tara (sunt constient ca nu este 100 dar un 97-98 tot ar trebui sa fie).

presiunea respectiva nu este gestionata de supapa de retur? de ce intreb, pentru ca uneori cand deschid busonul de alimentare se aude un fasait.
Hunter

Pentru ca răul să triumfe este suficient ca cei buni să nu facă nimic. E. BURKE
Avatar utilizator
AlinE
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 1986
Membru din: Mar Ian 07, 2014 6:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 725 times
Been thanked: 3056 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde AlinE » Vin Sep 19, 2014 11:44 am

damblagiu scrie:
AlinE scrie:nu a fost nici un fel de aciditate. se pune contactul pompa de benzina functioneaza pentru 1-2 secunde, apoi se opreste. oare de ce? tocmai pentru a evita utilizarea demarorului pentru mai mult timp datorita fenomenului amintit de tine - evaporarea benzinei din rampa injectoarelor.



Pompa de benzina se opreste in situatia aia deoarece sa atins presiunea maxima in instalatie.


pai si daca atinge presiunea maxima in instalatie, nu se incarca si rampa injectoarelor?
Hunter

Pentru ca răul să triumfe este suficient ca cei buni să nu facă nimic. E. BURKE
Avatar utilizator
AlinE
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 1986
Membru din: Mar Ian 07, 2014 6:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 725 times
Been thanked: 3056 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde damblagiu » Vin Sep 19, 2014 11:50 am

AlinE scrie:pai si daca atinge presiunea maxima in instalatie, nu se incarca si rampa injectoarelor?


Ba da, dar se poate ajunge la presiunea maxima si cu benzina si cu apa si cu aer. Nu inteleg ce spui tu. Pompa de benzina nu are senzori care sa o opreasca functie de calitatea benzinei sau daca are sau nu apa .
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde AlinE » Vin Sep 19, 2014 11:59 am

dambla...arata-mi mie o benzinarie care sa nu aibe pic de apa in tancurile de depozitare, sa fim seriosi. este o benzinara...scuipa apa.
ce sa o mai lungim nu a inghitit combinatia omv-istica romano-bulgara.
Hunter

Pentru ca răul să triumfe este suficient ca cei buni să nu facă nimic. E. BURKE
Avatar utilizator
AlinE
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 1986
Membru din: Mar Ian 07, 2014 6:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 725 times
Been thanked: 3056 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde zanga2 » Vin Sep 19, 2014 3:09 pm

Pentru apa in benzina eu folosesc ocazional sau la nevoie pe post de "aditiv" alcool izopropilic, are propietatea de a se combina cu apa si a se amesteca cu benzina.

Later edit:
La o "aditivare" in proportie de 10% alcool si 90% benzina, se obtine si o crestere a cifrei octanice cu aproximativ 2 puncte
zanga2
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 583
Membru din: Vin Iun 20, 2014 5:13 pm
Has thanked: 380 times
Been thanked: 1866 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde alexd » Vin Sep 19, 2014 4:10 pm

AlinE scrie: uneori cand deschid busonul de alimentare se aude un fasait.


La masinile pe benzina nu este neobisnuit sa "fasaie" fin la deschiderea busonului. In timpul functionarii se produce in interiorul rezervorului o presiune mai mare decat cea din afara. In schimb, nu este normal sa fasaie foarte tare, si odata cu fasaitul , uneori, sa mai scape si cate un strop. Asta este semn ca trebuie schimbat busonul: valva din el s-a umplut cu praf si s-a blocat. In situatiile severe, cand nu se remediaza doar din buson, trebuie demontat rezervorul si curatat traseul furtunului de vapori si eliminare a supra presiunii. Toate japonezele au un astfel de furtun care pleaca din punctul cel mai inalt al rezervorului inspre o extremitate din spate a pasajelor de la roata sau unele inspre locasul busonului de benzina. Cam toate japonezele romance mai batrane de 7-8 ani au furtunul asta plin cu noroi. Simptomele sunt fasait violent la buson, lipsa de putere la apasarea brusca a acceleratiei, consum anormal, acul indicator de benzina, care, de la jumatatea rezervorului pica spre 0 neobisnuit de repede.
alexd
Fan Thassos
 
Mesaje: 247
Membru din: Mar Iul 29, 2014 8:17 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1207 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde pozeDECAT » Mie Mai 27, 2015 9:36 pm

Oameni buni (adica posesori de Logan benzina 1,4 vechi si, pe cat posibil lacuitori de Bucuresti), am intrat in vria de a-mi schimba discurile de frana cu placute cu tot pe fata. Mi-au zis aia de la Meridian Vest un pret material/manopera de m-a lasat masca, adicatelea 830 lei. Nu pot sa inghit asemenea pret. I-am intrebat pentru ca m-am programat pe ultima suta de metri de promotie la un pachet de schimb amortizoare fata, cu 500 lei materialele si manopera. Asta rezonabil, acolo unde merg eu m-ar fi costat 780. Mi-a curs putin ala din dreapta fata si, desi nu se simte vreo balansare, mi-am zis sa profit acum de oferta. In fond, am mers pana acum 103.000 km atat cu amortizoarele astea cat si cu discurile (al treilea set de placute frana, ultimele cam 20k, probabil ca ar mai merge inca pe atat). Am sa verific insa starea inca o data caci vria schimbarii m-a apucat ca urmare a unui fluierat discret de frane care se petrece numai si numai la viteze foarete mici - 10 - 20 km/h. Si nu-mi dau seama daca vine de pe fata sau de pe spate dar parca tamburii aia de pe spate n-ar fluiera asa ci ar cam harjai ...

Intrebarea catre onor cetitorii este daca imi pot recomanda un loc de incredere de unde pot cumpara setul de discuri si setul de placute de origine Dacia la un pret rezonabil. Am gasit la bestautovest si-mi iese la 400 amandoua seturile insa simt nevoia unei confirmari. Mecanica nu-i deloc punctul meu tare.
Avatar utilizator
pozeDECAT
Consilier
 
Mesaje: 2421
Membru din: Joi Aug 21, 2014 1:11 am
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 7516 times
Been thanked: 7169 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde damblagiu » Mie Mai 27, 2015 9:40 pm

pozeDECAT scrie:Oameni buni


Discurile de frana se schimba cand ajung la o anumita grosime. Du-te la un mecanic de incredere sa le masoare si-ti va spune daca trebuiesc sau nu schimbate.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: Cu si despre auto

Mesaj necititde pozeDECAT » Mie Mai 27, 2015 10:05 pm

Da, n-am un mecanic de incredere. De cand am luat masina in urma cu 9 ani am mers exclusiv la Simpotrans de unde am luat-o. Am incredere acolo dar e al dracului de departe pana in Afumati si in ultima vreme mi-e cam greu sa ma duc pana la ei, mai ales pentru ca sa fac "decat" o verificare. Discurile erau inca bune in urma cu 10.000 km (ca nu folosesc frana decat tiptil) si asta am constatat-o cand mi-au schimbat brat si bieleta fata ca incepuse sa aiba un joc. I-am intrebat in mod special daca li se pare ca ar trebui sa-mi fac griji pentru discuri. De fapt placutele de frana le-am schimbat in urma cu 30k nu cu 20k cum imi aminteam dar tot cred ca as mai merge cu ele. Primele le-am schimbat pe la 23k ca plecam la un drum lung in afara tarii. Mai aveau cel putin jumate. A doua pereche am schimbat-o la aproape 50k, mesterii mi-au zis ca m-ar mai fi dus vreo 3-4k ... O frecare trebuie insa ca sa fie pe undeva caci n-ar fluiera asa la frana in mers domol.

Deci ramane intrebarea, cine are un mester si un atelier de incredere caci tot va trebui sa le schimb pana la urma? Iar piesele de schimb nu mai vreau sa le iau nici de la Simpotrans nici de la Meridian si nici de la Cobalcescu, vad ca toate reprezentantele Dacia vand aproape dublu fata de magazinele online. De unde si dubiul ca poate as putea lua o tzeapa cu "produsele de origine" pe care le vand ailalti (in genere online). Normal ar fi ca la service-ul de reprezentanta sa fie cu adaos mai mic tocmai ca sa faci operatia acolo luand si piesele de la ei, nu venind cu ele in traista. Dar cred ca nici comertul nu e punctul meu tare :roll:
Avatar utilizator
pozeDECAT
Consilier
 
Mesaje: 2421
Membru din: Joi Aug 21, 2014 1:11 am
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 7516 times
Been thanked: 7169 times

Următorul

Înapoi la Auto-Moto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori