Re: De-ale condusului
Scris: Mar Oct 04, 2016 10:13 am
Imi e atat de rusine sa spun de cand am permis de conducere ca-mi tremura mana pe tastatura. In schimb o sa spun ca am cateva milioane bune de km parcursi la volanul diferitelor masini. Pe parcursul acestor km mi-a "facut dragoste" de mai multe ori ambreiajul. Profilactic, invatati sa schimbati vitezele fara a actiona ambreiajul. Asta va va ajuta in astfel de situatii. Daca exista doritori voi dezvolta subiectul in alta postare. Simtomele unui ambreiaj defect sunt trei;
1. Desi este cuplata una din viteze si acceleram motorul masina nu se pune in miscare. Are cea mai simpla rezolvare. Chemi platforma sau o duci tractata pana la primul service.
2. Masina pleaca greu de pe loc si desi motorul se tureaza viteza de deplasare nu creste in mod corespunzator. In situatia asta la plecarea de pe loc accelerati cat mai putin motorul. Dupa ce ati pus in miscare masina schimbati vitezele fara a mai actiona ambreiaju. Apasati pedala de acceleratie cat mai lin posibil, evitand accelerarile bruste. In felul asta veti ajunge pana la service.
3. Oricat ati actiona pedala de ambreiaj acesta nu decupleaza facand imposibila cuplarea treptei 1 de viteza. Asta, dupa parerea mea e cea mai simpla situatie. Pe sosea intr-un trafic normal puteti parcurge sute de km. La pornirea de pe loc opriti motorul, cuplati treapta 1 de viteza (la motoarele pe benzina se poate cupla treapta 2) si actionati demarorul. Masina va porni de pe loc simultan cu pornirea motorului. Schimbarea treptelor de viteza o veti face fara actionarea ambreiajulu. In localitati urmariti de departe semafoarele si corelati viteza de deplasare in asa fel incat sa le prindeti pe verde. In localitati cu trafic intens renuntati la deplasare. Chemati o platforma pe care sa ridicati masina, sau faceti deplasarea cand valorile de trafic scad.
Toate astea, de-a lungul timpului m-au scos din "necz"; petrecut noaptea pe sosele, deplasare acasa sau la service in vremuri cand nici nu se auzise de existenta "masinilor platforma" decat in filmele cu Mad Max
Bafta si drumuri fara evenimente.
1. Desi este cuplata una din viteze si acceleram motorul masina nu se pune in miscare. Are cea mai simpla rezolvare. Chemi platforma sau o duci tractata pana la primul service.
2. Masina pleaca greu de pe loc si desi motorul se tureaza viteza de deplasare nu creste in mod corespunzator. In situatia asta la plecarea de pe loc accelerati cat mai putin motorul. Dupa ce ati pus in miscare masina schimbati vitezele fara a mai actiona ambreiaju. Apasati pedala de acceleratie cat mai lin posibil, evitand accelerarile bruste. In felul asta veti ajunge pana la service.
3. Oricat ati actiona pedala de ambreiaj acesta nu decupleaza facand imposibila cuplarea treptei 1 de viteza. Asta, dupa parerea mea e cea mai simpla situatie. Pe sosea intr-un trafic normal puteti parcurge sute de km. La pornirea de pe loc opriti motorul, cuplati treapta 1 de viteza (la motoarele pe benzina se poate cupla treapta 2) si actionati demarorul. Masina va porni de pe loc simultan cu pornirea motorului. Schimbarea treptelor de viteza o veti face fara actionarea ambreiajulu. In localitati urmariti de departe semafoarele si corelati viteza de deplasare in asa fel incat sa le prindeti pe verde. In localitati cu trafic intens renuntati la deplasare. Chemati o platforma pe care sa ridicati masina, sau faceti deplasarea cand valorile de trafic scad.
Toate astea, de-a lungul timpului m-au scos din "necz"; petrecut noaptea pe sosele, deplasare acasa sau la service in vremuri cand nici nu se auzise de existenta "masinilor platforma" decat in filmele cu Mad Max
Bafta si drumuri fara evenimente.