De-ale condusului

Discutii despre masini, motociclete, ATV-uri.

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde damblagiu » Mar Oct 04, 2016 11:13 am

Imi e atat de rusine sa spun de cand am permis de conducere ca-mi tremura mana pe tastatura. In schimb o sa spun ca am cateva milioane bune de km parcursi la volanul diferitelor masini. Pe parcursul acestor km mi-a "facut dragoste" de mai multe ori ambreiajul. Profilactic, invatati sa schimbati vitezele fara a actiona ambreiajul. Asta va va ajuta in astfel de situatii. Daca exista doritori voi dezvolta subiectul in alta postare. Simtomele unui ambreiaj defect sunt trei;
1. Desi este cuplata una din viteze si acceleram motorul masina nu se pune in miscare. Are cea mai simpla rezolvare. :D Chemi platforma sau o duci tractata pana la primul service.
2. Masina pleaca greu de pe loc si desi motorul se tureaza viteza de deplasare nu creste in mod corespunzator. In situatia asta la plecarea de pe loc accelerati cat mai putin motorul. Dupa ce ati pus in miscare masina schimbati vitezele fara a mai actiona ambreiaju. Apasati pedala de acceleratie cat mai lin posibil, evitand accelerarile bruste. In felul asta veti ajunge pana la service.
3. Oricat ati actiona pedala de ambreiaj acesta nu decupleaza facand imposibila cuplarea treptei 1 de viteza. Asta, dupa parerea mea e cea mai simpla situatie. Pe sosea intr-un trafic normal puteti parcurge sute de km. La pornirea de pe loc opriti motorul, cuplati treapta 1 de viteza (la motoarele pe benzina se poate cupla treapta 2) si actionati demarorul. Masina va porni de pe loc simultan cu pornirea motorului. Schimbarea treptelor de viteza o veti face fara actionarea ambreiajulu. In localitati urmariti de departe semafoarele si corelati viteza de deplasare in asa fel incat sa le prindeti pe verde. In localitati cu trafic intens renuntati la deplasare. Chemati o platforma pe care sa ridicati masina, sau faceti deplasarea cand valorile de trafic scad.
Toate astea, de-a lungul timpului m-au scos din "necz"; petrecut noaptea pe sosele, deplasare acasa sau la service in vremuri cand nici nu se auzise de existenta "masinilor platforma" decat in filmele cu Mad Max
Bafta si drumuri fara evenimente.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde April » Mar Oct 04, 2016 11:53 am

Nu mai imi amintesc in ce situatie ma incadram 1, 2, 3 sau alta....stiu ca piciorul drept trebuia sa-l tin pe acceleratie tot timpul, ca nu se alimenta la relanti, iar cu stangul am apasat frana. Pana la podea, ca era piciorul de ambreiaj. Urmarea a fost capul in parbriz.
Avatar utilizator
April
Admin
 
Mesaje: 7629
Membru din: Mie Ian 08, 2014 12:42 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 17527 times
Been thanked: 18468 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde damblagiu » Mar Oct 04, 2016 12:02 pm

April scrie: Urmarea a fost capul in parbriz.


Nici odata nu actionati pedala de frana cu piciorul stang oricat de atenti veti fi. Reflexul e reflex. Mai bine, in situatii de genul asta opriti cu frana de mana. Tineti apasat butonul de deblocare al franei si actionati maneta dupa necesitate. Asta e valabila la viteze mici de deplasare presupunand ca asta e viteza ce o adoptati cand masina are pb-e. NU ACTIONATI NICIODATA FRANA DE MANA LA VITEZE MARI DE DEPLASARE.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde dflc03 » Mar Oct 04, 2016 7:42 pm

Fiecare cu experienta lui...a mea e limitata, dar omul cat traieste invata.

damblagiu scrie:... Profilactic, invatati sa schimbati vitezele fara a actiona ambreiajul. ...


Asta se poate, dar cred ca e e din seria "Nu incercati asa ceva acasa/cu masina proprie" . La masinile dotate cu ambreiaj clasic, acesta nu e pus acolo degeaba. Daca era asa de usor/normal de schimbat vitezele fara el, nu ar mai fi facut parte din dotarea vehiculului.

damblagiu scrie:... La pornirea de pe loc opriti motorul, cuplati treapta 1 de viteza (la motoarele pe benzina se poate cupla treapta 2) si actionati demarorul. Masina va porni de pe loc simultan cu pornirea motorului...


Cu un buldozer pe senile s-ar putea sa mearga. La autoturismele "de oras" clasice si mai batraioare, fara ambreiaj e cam greu (fara scamatorii sau fara niste gealati care sa impinga masina invalida). Ma repet, daca nu era nevoie de ambreiaj, nu il puneau acolo.

damblagiu scrie:...Schimbarea treptelor de viteza o veti face fara actionarea ambreiajulu. In localitati urmariti de departe semafoarele si corelati viteza de deplasare in asa fel incat sa le prindeti pe verde. ...


May the Force be with you! :mrgreen:

L.E. Eu sunt sofer de duminica. Si nu numai atat, dar am avut instructor auto pe un nenea cu o filozofie aparte, filozofie care ma va bantui toata viata.
Preceptele sale erau putine, dar adanci. Doua la numar, cu al treilea optional.
Si anume - "Regulile de circulatie sunt bune la examene, dar in fapt lucrurile sunt mult mai simple.
1. Sa nu dai cu masina peste cineva ("ceva" e inclus).
2. Ai grija sa nu strici masina (adica ai dracului grija cu ambreiaju ala).
3. (optional) Incearca sa circuli, pe cat posibil, pe dreapta". (Tipul nu credea ca voi ajunge sa sofez in Cipru. Pe vremea aia nici eu nu credeam.)
:D :D :D
Winter is Coming
dflc03
Consilier
 
Mesaje: 684
Membru din: Sâm Feb 15, 2014 9:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 3129 times
Been thanked: 2462 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde damblagiu » Mar Oct 04, 2016 10:06 pm

dflc03 scrie:Fiecare cu experienta lui...a mea e limitata, dar omul cat traieste invata.Asta se poate, dar cred ca e e din seria "Nu incercati asa ceva acasa/cu masina proprie" . La masinile dotate cu ambreiaj clasic, acesta nu e pus acolo degeaba. Daca era asa de usor/normal de schimbat vitezele fara el, nu ar mai fi facut parte din dotarea vehiculului.Cu un buldozer pe senile s-ar putea sa mearga. La autoturismele "de oras" clasice si mai batraioare, fara ambreiaj e cam greu (fara scamatorii sau fara niste gealati care sa impinga masina invalida). Ma repet, daca nu era nevoie de ambreiaj, nu il puneau acolo.
L.E. Eu sunt sofer de duminica. Si nu numai atat, dar am avut instructor auto pe un nenea cu o filozofie aparte, filozofie care ma va bantui toata viata.
Preceptele sale erau putine, dar adanci. Doua la numar, cu al treilea optional.
Si anume - "Regulile de circulatie sunt bune la examene, dar in fapt lucrurile sunt mult mai simple.
1. Sa nu dai cu masina peste cineva ("ceva" e inclus).
2. Ai grija sa nu strici masina (adica ai dracului grija cu ambreiaju ala).
3. (optional) Incearca sa circuli, pe cat posibil, pe dreapta". (Tipul nu credea ca voi ajunge sa sofez in Cipru. Pe vremea aia nici eu nu credeam.)
:D :D :D

Bine
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde Sindrom » Mar Oct 04, 2016 10:48 pm

damblagiu scrie:
April scrie: viteza ce o adoptati cand masina are pb-e. NU ACTIONATI NICIODATA FRANA DE MANA LA VITEZE MARI DE DEPLASARE.


Da ce are, ca e fain d-alatu'


Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Sindrom
Fan Thassos
 
Mesaje: 486
Membru din: Sâm Apr 19, 2014 10:24 pm
Has thanked: 163 times
Been thanked: 1165 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde damblagiu » Mie Oct 05, 2016 9:40 am

Sindrom scrie:Da ce are, ca e fain d-alatu'


:lolno: :lolno: :lolno:
O poti face iarna, pe zapada in locuri largi, fara obstacole si la viteza redusa.
Chiar recomand ca antrenament, ca sa stiti cum sa iesiti cu masina nesifonata in cazul in care intrati intr-un derapaj necontrolat.
Sa va mai spun cate ceva din trucurile ce le-am folosit ca sa ies din "necaz" in lungile mele deplasari cu masina. Cand ramai in pana pe un drum cum e ala spre Braila, dupa ce treci de Slobozia, noaptea, trafic aproape inexistent si fara telefonie mobila nu-ti prea da mana sa astepti providenta. Pana vine te mananca lupii, de nu raman nici oasele de tine, ca fug cu ele pe camp. In zona respectiva am ramas fara acceleratie. Se rupsese cablul de acceleratie. Am gasit o bucata de sfoara prin portbagaj. Am legat-o de parghia de la clapeta de acceleratie, am dus-o pe sub capota motorului pana la geamul portierei din stanga. In felul asta acceleram tragand cu mana stanga de sfoara.
Alta data, in aceiasi situatie, ne gasind sfoara necesara am reglat turatia motorului undeva la 1800 rotatii/min. Viteza de deplasare o modificam schimband treptele de viteza. Trebuie avut grija ca motorul sa nu mearga prea mult timp in gol la turatia aia, nu de alta dar se supara.

L.E. @dflc007, sper ca nu te-ai apucat de fumat doar ca masina are bricheta.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde dflc03 » Mie Oct 05, 2016 6:08 pm

damblagiu scrie:...
L.E. @dflc007, sper ca nu te-ai apucat de fumat doar ca masina are bricheta.


Ce esec! Al meu, bineinteles, care vreme de 20 de ani nu am reusit sa imi dau seama ca rolul functional al dracariei aleia incandescente din bordul masinii este sa ma faca sa ma apuc de fumat! Acum e prea tarziu, tot nefumator am sa raman.
In naivitatea mea, am crezut (atatia ani!) ca am descoperit secretul rolului fundamental pe care acel accesoriu, aparent lipsit de functionalitate, il joaca in universul complex al sistemului familie/prieteni-vehicul, si anume de a-i scapa pe nefumatori de grija aprovizionarii cu chibrituri/aprinzatoare pentru un gratar la iarba verde (evident bio, ecologic si cu aviz de la IGSU). :mrgreen:
Winter is Coming
dflc03
Consilier
 
Mesaje: 684
Membru din: Sâm Feb 15, 2014 9:48 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 3129 times
Been thanked: 2462 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde iuliangrecu » Vin Dec 16, 2016 11:53 am

Se redeschide sezonul de 'hinghereala', ridicarea mașinilor care staționează neregulamentar.. inca nu mi-este clar daca tot aceleasi firme capusa vor incasa banii..

" Au fost introduse noi reguli de ridicare a vehiculelor și va fi stabilit că ridicarea vehiculelor considerate că staționează neregulamentar poate fi aplicată:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară
b) în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația "Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării
c) pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6 metri
d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice
e) în pante și în rampe
f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația "Staționare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificația "Zona de staționare cu durata limitată" peste durata stabilită.

Va fi considerată staționare pe partea carosabilă situația în care oricare dintre roțile vehiculului sau remorcii se regăsește pe partea carosabilă.
În privința parcării pe trotuar, se va reține clar că staționarea vehiculului este posibilă numai dacă acel trotuar este amenajat în acest scop, prin marcaje și semnalizare corespunzătoare.
Amenajarea parcării pe trotuar va fi posibilă numai în anumite condiții, care respectă dreptul pietonului de a utiliza spațiul ce prin definiție îi este destinat, ori care contribuie la siguranța traficului.
Astfel, amenajarea va fi permisă doar dacă se lasă la dispoziția pietonului, pentru deplasare, un culoar de cel puțin un metru, accesul în parcarea amenajată pe trotuar este numai dinspre partea carosabilă, iar parcarea nu este realizată la mai puțin de 10 metri de intersecții, stații de autobuz sau treceri pentru pietoni.
Va fi stabilit și ca ridicarea să nu fie dispusă sau (dacă a fost dispusă) să înceteze executarea dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane.
"Deși primul lucru pe care-l realizează agentul de poliție este să verifice prezența unor persoane în vehicul, apar situații când o astfel de constatare nu este în mod obiectiv posibilă, mai ales dacă vehiculul are ușile blocate

"http://www.profit.ro/stiri/social/guvernul-schimba-conditiile-de-ridicare-a-masinilor-care-stationeaza-neregulamentar-pe-carosabil-si-regulile-pentru-biciclisti-16102192
“A fost iar joi si maine este vineri,
A mai trecut o miercuri dupa marti,
Luni a plecat cand toti eram mai tineri,
Duminica si sambata, visati!”
Avatar utilizator
iuliangrecu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 2899
Membru din: Lun Ian 05, 2015 3:52 pm
Has thanked: 10053 times
Been thanked: 7678 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde April » Vin Dec 16, 2016 12:08 pm

De acord, DACA ar fi spatii suficiente de parcare amenaje - fie si cu plata.
In zonele cu blocuri, de la primarie poti obtine cel mult un loc de parcare platit. Ce-a de-a doua masina o garezi pe trotuar sau pe unde apuci.
Clar ca trebuie corelat numarul de autovehicule in circulatie cu numarul locurilor de parcare amenajate.

Am si o propunere: distribuitorii / importatorii de autovehicule ar trebui obligati sa contribuie cu bani la amenajarea locurilor de parcare (+ monitorizare: nr. de masini introduse = nr. locuri NOI de parcare), proportional cu numarul de autovehicule puse in circulatie in RO, chiar daca asta ar insemna cresterea pretului de vanzare al autovehiculului.
SAU cand cumperi autoturismul sa faci dovada ca ai loc de parcare - si s-ar dezvolta piata locurilor de parcare.
Doar sa dai amenzi si sa imbogatesti firmele de ridicat autoturisme nu inseamna ca rezolvi lipsa reala a locurilor de parcare amenajate
Avatar utilizator
April
Admin
 
Mesaje: 7629
Membru din: Mie Ian 08, 2014 12:42 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 17527 times
Been thanked: 18468 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde pozeDECAT » Vin Dec 16, 2016 1:43 pm

Totusi, era si este nevoie de masura ridicarii. Nu sunt eu insa de acord cu faptul ca asta este o afacere privata. Serviciul asta ar trebui sa tina strict de politia rutiera iar masura ridicarii sa fie limitata strict la cazurile unde chiar se stinghereste traficul sau se impiedica vizibilitatea in siguranta a semnelor de circulatie, a trecerilor de pietoi, etc. Adica - in intersectie, la trecerile de pietoni, pe locurile de parcare ale altora (DUPA O ANUMITA ORA, nu asa cum e acum), in statiile mijloacelor de transport, pe liniile de tramvai etc. Daca te-ai oprit undeva in lungul unei strazi si te-ai urcat pe trotuar lasand un metru dar nefiind locul marcat ca parcare ... asta mi se pare deja excesiv.
Ar trebui catalogate arterele pe grade de importanta si sa fie ridicate masinile pe acele strazi vitale. Exemplu - parcarea pe prima banda a strazii Vasile Parvan din Bucuresti, duce la blocarea traficului pe podul peste Dambovita si pe Bd. Elisabeta. Lasatul masinilor pe Bd. Mihalache de la intersectia cu Banu Manta pana spre Piata Victoriei. Opritul pe amble margini pe Stirbei Voda intre Popa Tatu si Berzei. Astea trebuie degajate prin saltarea masinilor pe banda rulanta si atunci am circula cu totii mai bine.
Avatar utilizator
pozeDECAT
Consilier
 
Mesaje: 2421
Membru din: Joi Aug 21, 2014 1:11 am
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 7516 times
Been thanked: 7169 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde iuliangrecu » Mie Dec 21, 2016 10:30 am

Incepand de vineri (23.12), se schimbă forma poliței RCA

"Modelul noului document (contract RCA) cu care se va face dovada încheierii asigurării RCA este inclus în Norma Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 39/2016, ce va intra în vigoare vineri.
Asta înseamnă că polița RCA mai poate fi emisă până joi, iar apoi va trebui folosit, la încheierea asigurării obligatorii, contractul RCA.
În principiu, contractul RCA va conține cam aceleași informații ce se regăsesc în prezent în polița RCA, doar că diferă formatul în care sunt prezentate acestea.
Mai exact, contractul RCA, al cărui model este anexat articolului de față, va conține:
numărul și data încheierii;
părțile contractului;
perioada de valabilitate;
limitele maxime de răspundere stabilite de către asigurătorul RCA;
prima de asigurare;
numărul ratelor și scadența acestora;
intermediarul, dacă este cazul;
clasa bonus-malus;
numărul de înmatriculare/înregistrare al vehiculului;
numărul de identificare al vehiculului;
statele în care acest document are valabilitate.

Polițele RCA emise până la data de 22 decembrie își vor păstra valabilitatea, chiar dacă din 23 decembrie va fi folosit contractul RCA.
Cu alte cuvinte, persoanele care dețin acum o poliță RCA nu vor fi nevoite să o preschimbe în contract RCA"

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... rca-636115
“A fost iar joi si maine este vineri,
A mai trecut o miercuri dupa marti,
Luni a plecat cand toti eram mai tineri,
Duminica si sambata, visati!”
Avatar utilizator
iuliangrecu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 2899
Membru din: Lun Ian 05, 2015 3:52 pm
Has thanked: 10053 times
Been thanked: 7678 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde April » Mie Dec 21, 2016 1:16 pm

Bine ca am facut din timp RCA-urile pentru 2017!
Avatar utilizator
April
Admin
 
Mesaje: 7629
Membru din: Mie Ian 08, 2014 12:42 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 17527 times
Been thanked: 18468 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde iuliangrecu » Mie Dec 21, 2016 2:16 pm

cand n-ai ce face in trafic, pozezi..
Pentru a putea vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj trebuie să vă autentificaţi.
“A fost iar joi si maine este vineri,
A mai trecut o miercuri dupa marti,
Luni a plecat cand toti eram mai tineri,
Duminica si sambata, visati!”
Avatar utilizator
iuliangrecu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 2899
Membru din: Lun Ian 05, 2015 3:52 pm
Has thanked: 10053 times
Been thanked: 7678 times

Re: De-ale condusului

Mesaj necititde damblagiu » Dum Ian 29, 2017 11:47 am

Baaaaaa!!!!!!!! soferilor de soferi, odata cu farurile de ceata aprindeti dracu si luminile de intalnire atunci cand circulati in conditii de ceata. Asta pt ca;1legea o impune, 2. circuland numai cu farurile de ceata sunteti mai greu vizibili, iar pozitionarea acestora face ca cel ce vine din fata sa nu stabileasca corect distanta dintre voi, asta ducand la accidente f grave indiferent de cat de buni si perspicaci soferi sunteti voi.
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 5095
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 8364 times
Been thanked: 10934 times

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Auto-Moto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori