Pagina 1 din 2

Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Vin Sep 29, 2017 9:16 pm
de iuliangrecu
Pregatiti portofelul din dotare, de la anul ni se mai pregateste ceva

Apropo, cu cine ziceati ca votati tura urmatoare?

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/in ... id=3760647


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Mar Ian 16, 2018 8:38 am
de iuliangrecu
Se scumpesc rovinietele

"Pentru vehiculele de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată între 3,5 şi maximum 7,5 tone rovinieta creşte de la 4 la 12 euro pentru o zi, şi de la 16 la 30 de euro pentru şapte zile, de la 32 la 60 de euro pentru 30 de zile, de la 92 la 171 de euro pentru 90 de zile şi de la 320 la 600 de euro pentru un an.
Reprezentanţii CNAIR spun că tariful de 12 euro/zi trebuia aplicat începând cu data de 1 martie 2014."

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ate-860748

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Mai 16, 2019 12:27 pm
de gionica669
au crescut taxele pentru autoturisme se pare.

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Mai 16, 2019 2:26 pm
de iuliangrecu
gionica669 scrie:au crescut taxele pentru autoturisme se pare.

cum/cind?

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Mie Aug 14, 2019 7:19 pm
de iuliangrecu
De la 01.01.2020, în București se va introduce vinieta electronica pt circulația rutiera pe drumurile publice!

#oxigenpentruBucuresti
Primarul General, Gabriela Firea: Lansăm astăzi în consultare publică un proiect extrem de important pentru sănătatea bucureștenilor: introducerea vinietelor electronice de utilizare a drumurilor publice din Capitală

Pentru că, în ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio măsură concretă pentru combaterea poluării, Bucureștiul se află pe locul 6 în topul celor mai poluate orașe din Europa.

Măsura este una dintre soluțiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului și vine în completarea acțiunilor de modernizare a transportului public în comun și de fluidizare a traficului.

Primarul General, Gabriela Firea, a susținut astăzi o conferință de presă în care a prezentat Proiectul de hotărâre pentru combaterea poluării din Capitală. Proiectul se va afla în consultare publică 45 de zile, iar ulterior va fi supus aprobării CGMB.

Primarul General, Gabriela Firea:

“Lansam in consultare publica un proiect extrem de important pentru sanatatea bucurestenilor, care contine o serie de masuri pentru imbunatatirea calitatii aerului in Municipiul Bucuresti.

Din nefericire, Bucurestiul este pe locul 6 in topul celor mai poluate orase din Europa. Romania se afla din anul 2011 in procedura de infrigement, din cauza poluarii. Printre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare se numără traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scara larga a autovehiculelor proprii. In ultimii zece ani, nivelul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat. Din aceasta cauza, valorile de poluare sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise.

Am adoptat imediat după preluarea mandatului un Plan Integrat de Calitate a Aerului (PICA), am început să aplicăm câteva dintre măsurile prevăzute acolo, iar proiectul cu care venim astăzi în fața bucureștenilor este una dintre soluțiile propuse în acest Plan.

Concret, vom introduce vinieta electronica pentru circulatia rutiera pe drumurile publice din Bucuresti.”

Precizăm că, spre deosebire de hotărârea din Constanța, care instituia o taxă de acces, la București este vorba despre o vinietă de utilizare a drumurilor publice.

Taxa de acces in statiunea Mamaia a fost anulată de instanța deoarece avea caracter discriminatoriu și limita libertatea de circulatie a persoanelor care poseda autoturisme inmatriculate in alt judet decat Constanta, chiar daca aceste persoane achitau alte taxe de utilizare a arterelor rutiere (rovinieta). Vinieta Oxigen are același fundament juridic cu cel al RoVinietei instituita de Guvern; nu este o taxa de acces, ci achiziția unui tichet/ vinieta de utilizare a drumurilor publice ale municipiului Bucuresti pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, fiind exceptate de la obligația achiziției cele care au grad redus de poluare sau electrice, conform normelor UE.

Aceasta vinieta este agreată de Comisia Europeană, deoarece este prevăzută in PICA, document ce s-a elaborat la solicitarea Comisiei Europene.

Primarul General a detaliat cele două categorii de viniete prevăzute în proiect: Oxigen-B și Oxigen-C:

“Prima categorie: pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state care tranziteaza capitala, se va achizitiona vinieta electronica Oxigen-B (Bucuresti) , care va costa 10 lei pe zi, sau 1.900 de lei pe an. Exceptie fac doar masinile din judetul Ilfov unde in cea mai mare parte locuiesc tot bucuresteni si reprezinta zona metropolitana a capitalei. Daca autoturismele inmatriculate in alte orase sau tari sunt si cu grad ridicat de poluare, adica Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise in Centrul Capitalei.

A doua categorie: pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul București și județul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul în zona centrală este permis numai în urma achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-C(Centru), în valoare de 75 de lei/luna, respectiv 900 lei pe an.”

De asemenea, autoturismele inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, vor fi interzise și ele in zona centrala a Capitalei care, de altfel, sufera cel mai mult din cauza poluarii intense. Cele cu norma de poluare Euro 4, 5 si 6, hibride sau electrice au acces fără plata unei viniete pe toate drumurile din Bucuresti.”

Restricțiile se aplică începând cu 1 ianuarie 2020 zilnic, de luni până vineri, în intervalul orar 07:00-22:00, cu excepția sărbătorilor legale.

Zona de utilizare a vinietei Oxigen-B,denumită Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), se află în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – șos. Ștefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Șincai – str. Lânăriei – Calea Șerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Hașdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzești – P-ța Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

Mihai Teodorescu, director în Primăria Capitalei (Direcția Transporturi), a explicat cum se vor face verificările: “Pentru monitorizarea circulației pe drumurile din București va fi utilizat sistemul ANPR (Automatic Number Plate Recognition) - un sistem inteligent, special creat pentru identificarea vehiculelor prin recunoașterea numerelor de înmatriculare. Este nevoie de instalarea a 194 de camere video, imaginile urmând a fi transmise poliției locale, iar amenzile se vor trimite acasă, pe modelul utilizat în restul țării.”

Excepții:
Sunt exceptate de la plata vinietelor cateva categorii de autovehicule care apartin serviciilor publice comunitare, pentru situatii de urgenta, ambulanta, SMURD, pompieri, autoturismele special adaptate persoanelor cu dizabilitati, plus altele prevazute de legislatia de specialitate.

Contravenții:
Circulația autovehiculelor în zonele restricționate, fără achiziționarea vinietei, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei.

Alte detalii: la https://bit.ly/2Z3AVXE

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Mie Aug 14, 2019 9:05 pm
de cccccc
o femeie nici una nici alta vrea sa introduca taxe de poluare intr-o capitala. vigneta de fapt tot o taxa este. avem in provincie alte masini?
pai la noi o poti face daca legea te lasa adica legea prevede ca autoritatile locale pot institui taxe de poluare si cuantumul acestora.
nici fiscalul nici legea speciala nu da dreptul la asa ceva.
oare au lasat noaptea aceasta masura la mana localilor?

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Mie Aug 14, 2019 9:49 pm
de cornes
Faci centura (la propriu), faci transport in comun, apoi bagi taxe chipurile impotriva poluării.

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 6:35 am
de teo
În primă fază am mușcat-o și m-am dus pe fenta ei. Dar mi-am adus aminte că MILFOVa(chiar și cu gusturile ei îndoielnice) e om de televiziune și știe cum să prezinte un kkt pe post de profiterol și cum să stoarcă o lacrimă de la telespectator atunci când îi prezintă o banalitate gen “carpeta cu răpirea din serai”.

Dacă MILFOVa ieșea și spunea că toată lumea o să plătească taxa de congestie în centrul Bucureștiului își ridica în cap și pe ultimii ei votanți.
Trebuia să găsească o soluție din care să iasă curată și neprihănită, “că uite io am vrut dar nu m-au lăsat ăștia”, așa că a băgat-o pe aia cu “noi capitaliștii și pantelimonarii dă la ieuro 4 în sus avem la liber pă centru, țărani să plătească în plm” după care bucuroasă că ce dășteaptă a făcut-o mămica a plusat și-a inventat și vigneta “dă bucale, s-o plătească toți țăranii care ne sufocă”.

Iar după ce instanțele o să șteargă pe jos cu vignetele ei(se pare că nici nu o să mai ajungă la instanțe) o să iasă și-o să-i spurce pe rezistenți/johannis/soros/etc că uite ce rău fac ei capitalei și “ce bine iera dacă circulau doar pantelimonarii pă centru că io am vrut da’ nu ne lasă”.

Așa că nu vă mai agitați, din vignetele ei o să rămână cel mult o taxă de congestie pentru zona centrală, plătită de toată lumea.
Pardon, nu chiar de toată lumea. Pe popii otodocși îi scutește MILFOVa!

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 5:11 pm
de pozeDECAT
Bai, cica molima asta pesedista s-a raspandit in toata Europa, nu doar acolo unde se fac placute speciale ...
https://urbanaccessregulations.eu/userhome/map
Am vazut ca si bolsevicii aia de la Bonn te gatuie daca ai masina, pentru ca la mafiotii de la Palermo era de la sine inteles ... Si fiindca de cand am invatat sa folosesc mouse-ul asta negru ma tot uit pe internet, am vazut ca la Bonn au reflexul asta bolsevic de a taxa mai mult pe aia care nu au masina inregistrata in Germania:
https://urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/germany-mainmenu-61/bonn
Mafioti din Palermo te ciupesc doar la tariful anual, daca nu esti rezident: https://urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/italy-mainmenu-81/sicilia-region/palermo

Dar cel mai tare e contaminat Madridul, se vede ca acolo s-au concentrat romanii:
"Authorizations are freely available for people registered in Madrid Central. You can be registered in MC either by being a resident, having a parking space or exercising a professional activity there. Equipped with the proper authorization these vehicles are allowed to get into Madrid Central:
residents and vehicles with "Zero Emission" sticker are allowed to circulate freely in the low emission zone"
Adica daca nu esti locuitor fie trebuie sa platesti (hai, cel mult esti oaspetele unui locuitor) fie nu ai acces deloc: https://urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/spain/madrid

Si am mai vazut ca in Germania chiar instantele au obligat municipalitatile sa bage taxele astea dar ca aia au facut apel si inca trag de timp ...
Cazul Koln: "Federal State of North Rhine-Westphalia was required by court to implement a Diesel Euro 5 low emission zone in Köln by 1 April 2019.
NRW has appealed against the verdict, and the requirement is suspended. The appeal is pending. Watch this space for updates.
From April 2019 minimum standard is diesel Euro 5 and petrol Euro 3.
From September 2019 minimum standard is diesel Euro 6."

De fapt se cam trage de timp peste tot (mai putin pe chestia cu diesel-ul) si pare ca femeia asta vrea sa fie perceputa ca fiind inaintea vremurilor ei. Ca in ce priveste transportul in comun, introducerea de algoritmi de sincronizare a semafoarelor, reglarea desteapta a sensurilor unice este evident in urma tuturor ... (pentru cine ar avea tentatia sa spuna ca sunt pesedist sau macar pro-Firea: viewtopic.php?f=37&t=979&start=15#p50357 )

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 6:45 pm
de teo
Printre defectele lui domnu' Goe regăsim cititu'n dungă și semnalizatu' cu balize cât mai mari! :mrgreen:
Da' ce bine-i stă bereta cu "Le Formidable", ptiu-ptiu să nu ți-l deochi!
Mamițo, explică-i procopsitului că merele sunt MERE iar perele sunt PERE după care pune-l să repete: acces în localitate versus acces în centrul localității! :mrgreen:
Nu că trag mari speranțe da' data viitoare încercăm cu niște ciucalată...cine știe, poate-poa'! :lol:
Salutări Intermodale!

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 7:57 pm
de cccccc
in germania autoritatile locale au primi dreptul de a opera masuri asa cum puteti gasi mai jos:
„Diesel ban” – un nou pas necesar în campania anti-diesel
Scris de
Oraan Mărculescu -
Mar 6, 2018
diesel-ban-oraan-stiinta-tehnica-1
in ce ne priveste avem asemanator:
Cateva articole din legea nr 24 din 2000 privind normele de tehnica legislativa
Articolul 80
Actele normative ale autorităților administrației publice locale se adoptă ori se emit pentru reglementarea unor activități de interes local, în limitele stabilite prin Constituție și prin lege și numai în domeniile în care acestea au atribuții legale.
Subordonarea față de actele de nivel superior
Articolul 81
(1) La elaborarea proiectelor de hotărâri, ordine sau dispoziții se va avea în vedere caracterul lor de acte subordonate legilor, hotărârilor și ordonanțelor Guvernului și altor acte de nivel superior.
(2) Reglementările cuprinse în hotărârile consiliilor locale și ale consiliilor județene, precum și cele cuprinse în ordinele prefecților sau în dispozițiile primarilor nu pot contraveni Constituției României și reglementărilor din actele normative de nivel superior.

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 8:42 pm
de pozeDECAT
Madam Popescu, spune-i maiorului ca e timpul sa lase deoparte cheseaua cu dulceata si sa-si puna ochelari cu functie de traducere si sa scoata ochelarii de cal!Si sa fie atent la ditai balizele sa nu-i intre barna in ochi ca, vorba aia, barna nu-i ca paiul.

Toate reglementarile indicate sunt justificate ca actiuni de mediu si sunt, in mod evident legate de inhibarea accesului auto in zona centrala, care inseamna plata pentru acces cand ai limitele de norme de poluare INCA acceptabile sau chiar interdictie cand le-ai depasit. Despre ce putea fi vorba, lasand perele si merele la o parte :crazy:
LEZ_General.JPGLEZ_Madrid.JPG
Deci la Madrid, ca sa intri in centru trebuie sa platesti, localnicii fiind automat calificati sa circule acolo daca au standardul de poluare indeplinit. Acelasi lucru ar fi la Bucuresti, cu deosebirea ca limita de restrictie e generata de centura ocolitoare si nu de zona centrala care devine limita inclusiv pentru localnici atunci cand nu indeplinesc standardul, ceea ce poate fi considerat excesiv dar e acelasi principiu.

A, si spune-i maiorului ca localitatea Bucuresti este mai mare decat zona delimitata de Piata Victoriei, Bd. Stefan cel Mare si asa mai departe care constituie limitele orasului de pana la 1900. Si ca in Bucuresti e doldora de masini de Dolj, Olt, Arges, Teleorman, Dambovita, Giugiu si chiar din judete mai indepartate. Ca nu exista o alta metoda de a descuraja atat tranzitul cat si statul in Bucuresti cu masini care sunt impozitate in alta parte decat punand taxe pentru asta. La nivel de tara grecii rezolva chestia asta impunandu-ti sa nu stai mai mult de 6 luni in tara cu masina inmatriculata in alta parte, de exemplu. La nivel de oras poate e mai greu dar nu imosibil.
Cica la Madrid, exista reguli clare iar daca nu esti rezident trebuie intai sa ai un loc de parcare, ca sa te distingi de aia care vin in tranzit. Si ca sunt restrictii si in alte zone decat centrul (regulamentul zice ceva de Colonia Marconi)
LEZ_Madrid regulament.JPGLEZ_Madrid regulament restrictie rezidenti.JPG
Dar cum nu stiu spaniola, e posibil sa interpretez eu eronat regulamentul (https://sede.madrid.es/FrameWork/generacionPDF/ANM2018_45.pdf?idNormativa=5ccdb732cef96610VgnVCM2000001f4a900aRCRD&nombreFichero=ANM2018_45&cacheKey=212).

Si ca si altii regleaza tranzitul, ce-i drept pentru masini de transport, de regula cu motoare mari si diesel si nu pentru autoturisme. Dar exista in toate un inceput daca nu exista solutii alternative de tip minuni ceresti. Si da, toata lumea ar vrea ca incompetentii astia sa fi facut pana acum o centura ocolitoare cum trebuie pentru ditai orasul. Sunt sigur ca pitestenii rasufla mult mai usurati de cand exista alternativa la tranzitul prin centru, cale care era cvasiunica in trecut daca voiai sa ajungi din Sibiu la Bucuresti. Sigur ca e bine ca la Aachen, unde ai unde sa-ti lasi masina la marginea oasului iar biletul de autobuz catre centru iti acopera costul parcarii si te scuteste de dificultatea de a te infinge in centru cautand cu disperare un loc unde sa-ti lasi masina ...
LEZ_Tranzit.jpg
Aveam si eu poze cu limete versus portocale dar ramanem la mere si pere ...

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Joi Aug 15, 2019 9:05 pm
de pozeDECAT
Rezident bucurestean:
cel-mai-golf-gti_3.jpg
https://pozedecat.wordpress.com/2017/10/04/cel-mai-golf-gti/

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Vin Aug 16, 2019 5:44 am
de teo
Mamaie, acu' pricepi dă ce-ți rămâne mereu repetent? :mrgreen:
Are fixuri și-o ține langa cu iele trăgând semnalu' mereu!
Așa că nu mai duce loaza dă zece mai la bulivar, mai bine aruncă-l dân tren la Periș că-i tot zonă centrală!


p.s.: istericalele 'telectuale și lipsa lui de originalitate fac toți banii :mrgreen:
Hai pa!

Re: Taxe (auto-moto)

Mesaj necititScris: Vin Aug 16, 2019 7:03 am
de teo
Ca să înțeleagă și Goe înainte să tragă semnalu’n tren:

- Discuția era axată, în special, pe vigneta de intrare în București și pe modul în care voia MILFOVa să implementeze niște taxe din care să-i excludă pe votanții ei și-a lui bărbat'su. Dacă citești în dungă nu-i vina mea, Goe!
- Taxa de intrare în București: cade în secunda 2, ea nu trebuie să împiedice libera circulație și nu trebuie să aibă caracter discriminatoriu.
Goe, nu mai căuta linkuri! Taxa de tipul ăsta, cu caracteristicile ăstea, nu există în UE! Vezi că ți-am subliniat ceva Goe, să nu începi iar!

- Taxa pentru zona centrală, da, aia pe care o tot confunzi: așa cum o vede MILFOVa cade din start și-ți explic mai jos de ce. Iar dacă nu mă crezi citește-țil inkurile ălea care le-ai pus! Că și pe ălea le citești în dungă!

1. O taxă pe poluare în UE are un principiu: poluatorul plătește! Nu mă contrazice bătmănel, dacă nu crezi caută!
Asta înseamnă că și țăranul din Sibiu venit în centrul Capitalei cât și riveranul plătesc! Nu există excluderi. Ai priceput Goe? Stai mumos și nu mai căuta în linkuri, cauți degeaba!
- Dacă taxa pe poluare vine și cu interdicții(Euro1,2) atunci poate interveni o discuție despre riveranii posesori de E1,2. Cel mai probabil ei vor avea acces și vor plăti taxa, probabil, la un nivel de E3.
- Discuția “da’ de ce să plătească și ăla care stă în centru” e inutilă. Faptul că locuiești într-o zonă zero vine cu un cost. Ți-l permiți sau nu.

2. O taxa pe congestie în oraș în UE. Da, Goe, poluarea e una, congestia e alta!
- Genul ăsta de taxă se aplică tuturor dar pot exista diferențieri, inclusiv asupra modului de plată. De exemplu: riveranul este taxat prin impozitul local asupra proprietății, indiferent de forma ei.
- Aici putem discuta despre existența avantajelor, în special pentru riverani și/sau locuitorii orașului. Goe, spun oraș fiindcă în majoritatea țărilor UE zona metropolitană are un statut diferit față de RO! Așa că nu mai compara Ilfovul cu zona metropolitană a Madridului!
- Taxa se aplică pe una sau mai multe zone, poate avea caracter permanent sau periodic, riveranii pot să fie avantajați într-o anumită măsură, tot într-o anumită măsură locuitorii orașului pot avea niște avantaje

- La cum arată azi Bucureștiul și la foamea de bani care o are MILFOVa rămân la părerea că o să impună cel mult o taxă de congestie. La modul cum introduce MILFOVa excluderile taxa asta se va transforma într-o banală taxă de parcare :D

- Nu mă întreba ce părere am despre cum arată o clădire istorică. Nu mă pricep, nu mă bag, nu pun linkuri, nu trag semnalul la tren! Ceea ce-ți doresc și ție! :mrgreen: