NORVEGIA - Capul Nord

Germania, Norvegia, Marea Britanie, Belgia, Ungaria, Cehia, Serbia, Slovacia, Macedonia, Elvetia, Polonia, Portugalia

NORVEGIA - Capul Nord

Mesaj necititde HHR » Vin Iul 25, 2014 10:51 am

Traseu:
Braila-Bucuresti-Oradea-Debrecen-Cracovia-Varsovia-Kaunas-Riga-Tallinn-Helsinki-Rovaniemi-Ivallo-Honningsvart-Capul Nord-Alta-Tromso-Trodheim-Oslo-Gotteborg-Copenhaga-Rostock-Berlin-Dresda-Viena-Budapesta-Arad-Braila. Descurajanta pare, la prima vedere, distanta pana la destinatie - aproximativ 4000 km. Ritmul de mers este unul alert pauzele au fost foarte scurte, pentru somn (fie la hotel, fie in campinguri sau, de ce nu, in masina prin vreo benzinarie) si pentru vizitele prin capitalele capitale sau alte locuri selectate anterior plecarii din tara.

DSC00646-1.jpg
Am reusit sa parasim relativ tarziu tara.Si asta din cauza birocratiei si unui blocaj de circulatie in preajma Sebesului, asa ca, in prima zi, nu am reusit sa ajungem decat pana in apropiere de Cracovia, unde am tras la un hotel de pe marginea drumului.Polonezii sunt varza la engleza, asa ca am dat-o pe ... gin dobre, gin kuie si “gin tonic”.Nu amintesc nimic despre Ungaria si Slovacia, doua tari care nu mi-au spus nimic. Am mers pana in apropiere de granita cu tarile baltice pe niste drumuri cu doua clase mai sus decat cele din tara..Am ales sa vizitam Riga si Tallinnul, acest din urma oras si pentru faptul ca de acolo urma sa luam ferryboatul catre Helsinki.Ambele capitale sunt foarte frumoase, dar pastreaza izul de capitale de state foste sovietice (aspect pe care il resimti in toate capitalele de acest fel, indiferent de incarcatura istorica pe care o au).Trecerea cu ferryboatul a fost lejera, a durat aproximativ doua ore, care s-au scurs fara sa simtim, dat fiind faptul ca vasul era imens si avea o gramada de magazine si un supermarket.Timpul nu a tinut cu noi pe parcursul traversarii, aspect semnalat in primul rand de sticlele de pe rafturile supermarketului.Cat timp vasul este in marea libera, magazinele functioneaza in regim duty free, asa ca, finlandezii profita de ocazie pentru a cumpara cantitati impresionante de alcool si tutun.La destinatie marea majoritate a celor care nu sofeaza sunt “muci”, iar in functie de buget, aleg fie sa mearga acasa, fie sa mai dea o tura prin marea libera.

DSC00587.jpgDSC00575.jpgDSC00589-2.jpgDSC00593.jpg
Prima imagine a Finlandei:
DSC00595.jpg
Helsinki, o capitala europeana in adevaratul sens al cuvantului; se circula foarte mult cu bicicleta; se pune mare prêt pe sanatate si miscare.Am nimerit in timpul crosului orasului, astfel ca, o buna parte din strazile centrului erau inchise pentru eveniment.Practic toata lumea alerga, de la tineri pana la pensionari.Am facut un tur al orasului la picior.Nici nu am simtit cum a trecut timpul, poate doar la buzunar, caci am lasat ceva euro in automatul de parcare.

DSC00608-1.jpg
Desi se inoptase, am pornit spre Rovaniemi –orasul lui mos craciun si totodata al cercului polar. Autostrazule sunt impecabile, soselele europene de asemenea. Dupa cateva ore de condus am simtit ca oboseala ma doboara asa ca am inoptat in masina, in parcarea unei benzinarii.La Rovaniemii am zabovit cateva ore in satul lui mos craciun, loc pe unde trece cercul polar.

DSC00683.jpg
Legatura dintre cercul polar si mos craciun este de genul celei dintre castelul bran si contele dracula.O gramada de magazinele oferind spre vanzare kitchuri la preturi impresionante, toate purtand marca Santa Claus.Culmea stupiditatii acestui “comert sentimental” este marcata de prezenta unor conserve cu carne de ren in mijlocul unei prezentari idilice a lui mos craciun si a renilor care ii trag sania (deci, dragii moshului, daca nu aveti ocazia sa-l vedeti pe Rudolf, il puteti gusta!)
Finlanda nu este generoasa din punct de vedere al cazarilor.Inaintand spre nordul tarii, orasele sunt ascunse in padure, existand doar "urme fine" la "drumul principal".Pe masura ce urci spre in zona polara – in aceasta perioada a anului(august)– ziua se mareste, astfel ca, poti parcurge distante mai mari evitand condusul pet imp de noapte.La vreo doua sute de kilometric de granita nordica cu Norvegia am ales sa ne odihnim la un camping.Inchirieirea unei casute – dormitor, living, bucatarie baie si sauna- costa in jur de 6o-7o de euro.Conditiile oferite nu sunt impecabile, dar sunt decente.
Dimineata am pornit pe ultimul sector de drum: Ivallo-Honnigsvard-Cap Nord (aproximativ 600 km).
Prin Finlanda drumul a decurs dupa acelasi tipic – paduri immense si distante ucigatoare intre localitati bine camuflate in spatele copacilor.Cateodata ai strania senzatie ca traversezi o tara nelocuita.O veste buna pentru romani, "puteti taia linistiti toate padurile", rezerva nordica este neatinsa !

DSC00712.jpgDSC00713.jpgDSC00714.jpgDSC00716-1.jpg
La granita cu Norvegia erau cateva semafoare "blocate" pe culoarea verde.
Soseaua este impecabila, totusi, viteza maxima admisa este de 90 km/h si este respectata de absolut toti participantii la trafic. Se pastreaza cu sfintenie distanta dintre autovehicule in timpul mersului (mersul "unul in fundul altuia" nu a fost inca descoperit de norvegieni), depasirea este o manevra execeptionala, iar curtoazia in trafic este la ea acasa.Inainte de a intra pe ultimul sector de drum spre capul nord, am trecut pe sub mare (canalul Vageroy care desparte capul nord de continent), printrun tunel de 7 km, iluminat.De fapt, intreaga Norvegie este brazdata de poduri si tuneluri impresionante, data fiind structura fiordurilor.Ultimii 13 kilometri catre capul nord sunt impresionanti,un adevarat carusel rutier, pante cu inclinatii ametitoare, hauri adanci de sute de metri la baza carora se sparg valurile marii si carduri razlete de reni pascand si privind ironic spre autoturismele care se avnta spre capatul lumii.Am ajuns la destinatie in jurul orelor 20:00.
In varful stancii capului nord se afla Nordkapphallen (sala capului nord), in interiorul muntelui, care ofera o vedere panoramica a coastei.

DSC00784.jpg
Tot aici, pe un videograf, poate fi urmarita schimbarea anotimpurilor in provincia Finmark, iar din varful capului nord incepe o carare marcata catre promontoriul Knivskellodden, cel mai nordic punct al europei (71*11`08)
Incercarea de descriere este sortita esecului, trebuie sa ai curajul sa pornesti la drum si sa vezi cu ochii tai acest loc! Sa prinzi un apua si un rasarit de soare, sa parcurgi ultimii kilometri marcat de oboseala celor 4000 aflati in spatele tau, iar dupa ultima urcare de aproape 500 de metri in panta, sa se dezvaluie splendoarea rece a capului nord (e o chestie care iti da fiori).

DSC00770.jpgDSC00771.jpgDSC00774.jpgDSC00785.jpgDSC00807.jpg
Desi eram pe drum de mai bine de 12 ore, am stat pana a apus soarele si l-am asteptat sa reapara, dupa numai doua ore de semiintuneric.La ora 2.59 am asistat la un rasarit splendid, poate cel mai frumos rasarit pe care l-am vazut vreodata.Dupa rasarit am realizat ca este momentul sa pornim spre casa.Am coborat pana la intrarea in tunel ocolind cardurile de reni ce mergeau pedant pe mijlocul soselei spre locurile de pascut, iar inainte de intrarea in tunnel, am tras pe dreapta si am dormit bustean vreo 4 ore.

DSC00810.jpgDSC00811.jpg
Pentru a putea vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj trebuie să vă autentificaţi.
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde damblagiu » Vin Iul 25, 2014 11:59 am

HHR scrie:
Traseu:



Un traseu la care visez de la miscarea din '89 dar pe care din diferite motive nu am reusit sa-l fac. Felicitari si merci pt postare. Bafta
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 6476
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 10506 times
Been thanked: 14272 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Vin Iul 25, 2014 12:08 pm

Ma bate gandul pentru la anul:
http://www.hurtigruten.com/?gclid=CO_it ... tAodmm4Amg
Cu auto pana la Bergen si apoi imbarcarea.
Singurul inconvenient este pretul de`a dreptul prohibitiv. :crazy:
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde damblagiu » Vin Iul 25, 2014 12:21 pm

HHR scrie:Ma bate gandul pentru la anul:


Personal nu ma simt bine daca nu am picioarele sau rotile pe pamant. Bafta in demersul tau
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 6476
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 10506 times
Been thanked: 14272 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde mischaela » Vin Iul 25, 2014 3:54 pm

cat a durat calatoria pana la capatul pamantului si inapoi?
mischaela
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 705
Membru din: Mie Mai 07, 2014 1:44 pm
Localitate: galati
Has thanked: 178 times
Been thanked: 1998 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Vin Iul 25, 2014 5:17 pm

21 zile
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde damblagiu » Vin Iul 25, 2014 7:10 pm

@HHR, personal ti-as fi recunoscator daca ai povesti mai in detaliu excursia. Ce opriri si unde ai facut. cat a costat, ce ti-ai fi dorit sa mai faci si ai ratat, etc. Merci
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 6476
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 10506 times
Been thanked: 14272 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Vin Iul 25, 2014 8:07 pm

ok, in masura in care in weekend prind timp liber o sa bag un desfasurator al excursiei.
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Sâm Iul 26, 2014 12:58 am

Durata: 21 zile; buget alocat 5000 euro; cheltuit 4000 euro (inclus aici: carburant, avand in vedere ca masina consuma in medie 8,9 la suta in conditii de autostrada si peste 10 in conditii urbane; cazare; taxe de pod/acces platou cap nord; tunel; ferryboat Tallin-Helsinki si Danemarca (nu mai stiu localitatea) -Rostock; taxe diverse muzee si obiective; mancare si beutura (only beer) pentru doua personae (beutura pentru o singura persoana).
Prima zi am mers doar pana in Bucuresti intrucat masina era inmatriculata provizoriu si nu puteam parasi tara cu ea; apoi, datorita oboselii (nervi la serviciul inmatriculari) si a unui blocaj rutier in zona Sebes, am mers pana la Oradea fara sa parasim, nici macar a doua zi, republica.
Era prima iesire din tara si am facut cele doua erori fundamentale: nu am impartit drumul pe tronsoane si nu am facut rezervari anticipate pentru noapte.
Am plecat pe la pranz din Oradea si am trecut in Ungaria pe la vama Bors; o greseala in setarile pe GPS (in sensul ca am setat un oras din Slovenia si nu din Slovacia) ne`a facut sa ne plimbam pe autostrazile unguresti cateva ore. In cele din urma, vazand ca busola de la oglinda retrovizoare arata cu indarjire sudul, am iesit de pe autostrada, am mers pana la Debrecen (noroc ca Ungaria e cu mult mai mica decat sentimental nationalist al ungurilor) dupa care, am trecut in Slovacia. Am mers pana s-a innoptat printr-o Slovacie cenusie (un fel de bulgarie mai luminata); noaptea am trecut muntii Tatra si,putin dupa miezul noptii, am oprit la prima benzinarie (Orlem) si am intrebat nedumerit in ce tara suntem. Fata de la benzinarie m`a privit ciudat si mi`a raspuns scurt “Poland”. Prin urmare, am tras la primul motel de tiristi – cazare 50 zloti; micul dejun (doua oua ochiuri cu glazura de boia) 5 zloti.
Pauza de o noapte si pe ffwd pana la Varsovia unde am vizitat doar orasul vechi, ne`am suit fundul in masina si am mers pana aproape de granita cu Lituania (Bialystok – Augustow).
Pentru drumul prin Polonia se impune un update; la vremea excursiei (vara anului 2008) se circula pe drumuri expres, fara taxe. In prezent, Polonia a dezvoltat o retea serioasa de autostrazi (in 2013 am avut ocazia sa ma dau pe ele) … cu taxe nu prea impovaratoare (sistemul e cu plata pe distanta, asemanator Frantei, Italiei, Greciei …) http://www.poland.travel/en-us/by-car/r ... d-highways
Cate o zi in capitalele baltice, apoi, imbarcarea la Tallin catre Helsinki.
http://www.aferry.com/tallink.htm?gclid ... wwod9BQAqw
In tarile baltice (mai ales in Letonia) GPS-ul a dat rateuri dar, probabil, in prezent, nu exista probleme daca hartile sunt actualizate. Cazarile, in functie de exigente, sunt intre 40 si 100 euro. Am mers pe varianta de 50-60 euro si am vizat, in principal, pensiunile rurale sau “la drumul principal”. Imi amintesc de halta din Estonia; nota comuna este cea de ospitalitate; sa nu uitati “toti estonienii sunt finlandezi” (cel putin la nivel declarativ). Micul dejun e bazat pe peste, am halit niste sandwichuri dumnezeiesti in Estonia.
Sa mai ramanem putin in Estonia, soseaua serpuieste pe malul Marii Baltice si este un must sa opresti si sa`ti inmoi picioarele in mare (creca am pus o poza pe tema asta in primul post). Benzinariile sunt (invariabil) PutinOil, pardon, Lukoil.
La Tallin ne-am urcat, intr-o ordine perfecta, pe ferryboat, la unul din cele trei terminale din port.
Nu intru in detalii relative la drumul pe mare catre capitala Finlandei intrucat le regasiti in primul post.
To be continued ...
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Sâm Iul 26, 2014 4:18 pm

Hmm, unde am ramas. Ahamz, la ferryboat. Povestea cu nordicii betivi am spus-o in primul post, asa ca, nu o mai reiau. Acum, este de inteles de ce nordicii beau mult. Cred ca, in primul rand, preturile prohibitive fixate pentru alcool si tutun ii imping sa practice cumpararea en gross de la supermarketul de pe ferryboatul de Tallin; iar iernile lungi si intunecate deschid apetitul pentru alcool. O prietena (cea carre mi-a sugerat ideea de a face o excursie la Capul Nord) a stat o saptamana la CapN, la o familie unde si barbatul si femeia beau cognacul cu sonda si nu niciodata nu pareau a fi beti. Dar destul cu barfa. Prin Finlanda drumul este interesant la inceput, apoi devine monoton si sfarseste prin a fi enervant datorita dihotomiei lac-padure. In principiu lacurile si padurile ofera un spectacol interesant dar, sa vezi o saptamana acelasi lucru devine agasant in cele din urma. Autostrada o parasesti relativ repede si intri pe o europeana cu limitare de viteza la 90 km/h. E bine sa o respecti intrucat o amenda nordica si chiar confiscarea masinii pentru abateri grave iti poate scurta ex abrupto vacanta mult visata.
Stationari mai indelungate am facut la Oulu, un orasel interesant pe care unii l`au asemanat cu Sulina noastra. Am ajuns in Oulu intr-o dumineca dimineata si prima impresie a fost ca orasul e parasit. Nu se auzea decat tacanitul semoafoarelor pentru nevazatori, totul era pustiu. Mi`am reamintit de o pelicula SF de prin `74 "Andromeda Strain" si m`au trecut fiorii. De fapt toti oulenii erau la slujba religioasa duminicala.
DSC00665.jpg
Pana am admirat un grup statuar de prin zona primariei s-a terminat si slujba si strazile s-au populat progresiv, semn ca orasul era locuit.
DSC00668.jpg
Inca o repriza de lacuri si paduri si am ajuns la intrarea in mirifica Laponie.
DSC00670.jpg
Aici am stat mai mult la Rovaniemii si am pierdut timpul prin satan claus village despre care am scris in primul post.
DSC00671.jpg
Am gasit oficiul postal al mosului; deservit de niste blonde superbe, minione cu fustite rosii de iti venea sa le controlezi ... de varsta, sa nu fie cumva minore.
Am realizat ca mosul are veleitati intelectuale serioase fiind dotat cu un birou pe cinste:
DSC00672.jpg
O blonda facea updateul zilnic al scrisorilor primite de mos:
DSC00673.jpg
... chiar si din Romania:
DSC00677.jpg
Cu indiscretia ce ma caracterizeaza mi`am permis sa-mi arunc ochii peste ultimele scrisori primite:
DSC00678.jpg
Si daca tot m`am vazut la cercul polar, ca tot romanul, l`am luat intre picioare:
DSC00681.jpg
Dupa care ... am plecat ca mai aveam o gramada de km pana la destinatia finala:
DSC00692.jpg
Sfatul meu pentru cazarile din Finlanda este sa cautati campinguri cu casute de poveste, ieftin, relativ curat si sauna e de milioane. O sa va incante pretul dar, cand o sa intrati in casute o sa observati ca lipsesc fetele de patura si perna. Pentru astea ne`au mai taxat in plus. Fiti destepti si luati asternuturi de acasa !
http://www.camping.fi/Home
Era sa uit, in zona mai gasiti un muzeu, in aer liber cu o gramada de clopote:
DSC00633.jpgDSC00635-1.jpg
si o mina de ametist:
http://www.amethystmine.fi/
Pentru a putea vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj trebuie să vă autentificaţi.
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Sâm Iul 26, 2014 5:36 pm

DSC00716.jpg
Pe soselele Finlandei am simtit pentru prima oara de la plecare oboseala; o oboseala teribila; o senzatie organica, asa ca, am interzit, intr-un camping vreo doua zile (undeva in zona Ivallo) dupa care am pornit pe ultimul sector de drum.
DSC00823.jpg
Deja eram in zona in care noaptea era un crepuscul de maxim doua ore, astfel ca, ceasul bilogic iti este dat peste cap si ciclul nocturn-diurn isi pierde sensul. Populatia, asezarile sunt din ce in ce mai rare, soselele pustii, benzinariile asezate la distante optime atat cat sa nu faci pana prostului.Am inteles si una din ratiunile limitarilor de viteza, renii si elanii, animale frumoase dar, extrem de proaste.
DSC00705.jpgDSC00844.jpg
Am trecut in Norvegia pe la granita de nord, pustie si am urmat indicatoarele catre Nordkapp; am depasit ultima localitate, Honningsvåg, si am urcat pe platoul Nordkapp
http://www.nordkapp.tv/
http://www.nordkapp.no/en/
Despre finalul drumului am mai scris, astfel ca, o sa bag doar cateva detalii tehnice; Norvegia este o tara foarte scumpa; totul este cu taxe mari, tunelurile, podurile, accesul pe platou ... etc.
Maretia fiordurilor trebuie perceputa exclusiv vizual descrierile sunt palide incercari de a cuprinde farmecul lor rece.
Obligatoriu de vizitat regele fiordurilor:
http://www.geiranger.no/en
DSC00814-1.jpgDSC00813.jpgDSC00780-1.jpgDSC00741.jpg
Lerning to fly:
DSC00854.jpg
Drmul de intoarcere a fost mai lung cu opriri scurte la Alta; Tromso; Oslo. ... to be continued
Pentru a putea vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj trebuie să vă autentificaţi.
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Sâm Iul 26, 2014 11:27 pm

... dupa cum spuneam, returul a fost lund si obositor; structura franjurata a fiordurilor genereaza kilometrii suplimentari, dupa cum a sari din varf in varf implica cheltuieli suplimentare cu bacurile ce nu sunt ieftine.
DSC00936.jpgDSC00934.jpg
Am ales varianta combinata in functie de atractiile din zonele traversate: muzeul in aer liber de la Alta si muzeul Tirpitz; gradina zoologica polara; Tromso (parisul nordului); bisericutele din lemn (cele ramase nearse de black metalistii lui Varg Vickernes/Burzum pentru cunoscatori) ...samd. O gramada de atractii zonale au ramas nevazute, de aceea, in 2015 preconizez o reeditare a excursiei, fie pe mare fie pe uscat.
DSC00838.jpgDSC00913.jpgDSC00911.jpgDSC00841.jpg
Am trecut, din nou, peste cercul polar:
DSC00969.jpgDSC00970.jpgDSC00967.jpgDSC00964.jpg
Oslo, o capitala nordica, minunata, organizata, disciplinata, e de vazut:
DSC01045.jpgDSC01044.jpgDSC01042.jpg
sa nu uitam de trolli (permanenti in simbolistica nordului):
DSC01037.jpgDSC01038.jpgDSC01009.jpg
Am parasit, cu regrete, Norvegia si intrat in Suedia ce ramene obiectul unei excursii viitoare.
Am trecut in Danemarca, pod + tunel, innoptat la Copenhaga:
DSC01117-1.jpgDSC01145-1.jpg
Treccut cu ferry laa Rostock in Germania:
DSC01163-1.jpg

si, in rest, treaba e simpla, bagi Braila pe GPS si ai grija sa nu adormi la volan. Am mai oprit in Dresda; Viena ..etc
Succes amatorilor !
Pentru a putea vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj trebuie să vă autentificaţi.
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde damblagiu » Lun Iul 28, 2014 8:25 am

Merci HHR pt postarea ta.F. interesanta si folositoare. Se vede ca ai muncit ceva vreme. Inca odata, merci. Poate sa-mi foloseasca curand.

L.E. Ai schimbat parerea mea despre braileni :D
Nu cere unei femei imposibilul. S-ar putea sa ti-l aduca
damblagiu
Super Fan Thassos
 
Mesaje: 6476
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:28 pm
Localitate: Bucuresti
Has thanked: 10506 times
Been thanked: 14272 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde HHR » Mar Iul 29, 2014 9:11 am

Beaucoup de plaisir !
Brailean sunt prin adoptie !
Avatar utilizator
HHR
Consilier
 
Mesaje: 6217
Membru din: Lun Iun 30, 2014 3:28 pm
Has thanked: 13847 times
Been thanked: 16857 times

Re: Capul Nord - Norvegia

Mesaj necititde Tsunami » Joi Iul 31, 2014 11:45 pm

Nu-mi mai aduc aminte ce mi-a excitat plimbarea catre Nkapp pe care visam s-o fac singur cu motocicleta.
Trebuia sa imi pregatesc si sa inmatriculez motocicleta adusa din Canada.
Iar birocratia si frica oficialilor de a-si face datoria mi-au dejucat planul. Asa ca in 2010 m-am trezit tradat, folosit, ingenunchiat, dar nu mort, cert este ca anul 2010 a fost pierdut.
Cea mai mare cazna era insa faptul ca 2011 iar era sacrificat. Nu aveam timp pentru a-mi pregati motocicleta pe care aveam s-o cumpar.
Asa ca in plan s-a conturat 2012.

Mandra a exclus din start plecarea cu mine.
Pe 17 iulie era aniversarea noastra la care nu am avut curaj sa renunt, asa ca am planificat plecarea pe 18 iuile sa mai prind ceva din "midnight sun"

Acum vine partea romantica cea mai frumoasa.
Ziua ei este pe 29 iulie, facusem eu socoteala ca la 2 zile dupa ce ating capul.
Am incercat s-o conving sa vina cu avionul sa bem o bere. N-a fost chip.
Asa ca... am facut eu alt plan.

Ating capul, iau avionul din Bardufoss si prin Oslo si Amsterdam ajung in Bucuresti unde ii spun la multi ani si ma odihnesc o noapte, dupa care ma intorc sa imi iau motocicleta inapoi.

Cateva greseli am facut in prima planificare.
Drumul urma sa inceapa vineri dupa amiaza la ora 2 dupa ce terminam o sedinta la care clar ca puteam lipsi. Asa ca plecare a fost cu motocicleta plina la ora 3PM pe 39°C. La Bacau 41°C si simteam ca atunci cand ridicam vizorul fata imi lua foc
Drumul a fost planificat prin Ucraina si Belarus, de unde trebuia viza pe care am luat-o anterior de la ambasada din Bucuresti, fara sa iau in considerare orele de asteptare la gramita
Drumul a fost planificat "la minut" fara nici o rezerva. Toate ferry-urile si avioanele au fost rezervata ca si cand nimic nu s-ar fi putut intampla.

Pe drum, la plecare motocicleta se simtea ca si cum roata fata era dezechilibrata.
Opresc la benzinarie, verific presiunea, merg mai departe.

Prima noapte, Suceava, la hotel, A/c care nu functiona!!!!
Plec la 5AM. In vama la Siret.
Trackerulcare imi transmite pozitia la fiecare 10min refuza sa porneasca. La naiba cu el
Merg in fata, trec la Romani, Ajung la Ucraineni.
Ofiterul ma trimite la coada, incepuse sa se incalzeasca.
Ii spun ca nu ma duc, ca astept 2 ore dupa care ma intorc.
Dupa o ora jumate, imi face semn si trec.
Roata fata facea din ce in ce mai rau. Opresc la un atelier din Cernauti cu vulcanizare.
Mecanicul vine cu un subler, masoara santul de la roata. 1mm diferenta, cauciuc kpaut, 1000km, kaput.
Mi-a cazut fata. Mezeller-uri noi
Imi spune ca imi comanda el dar trebuie sa astept o zi.
O zi... e la limita, n-am cum sa recuperez, pierd avioanele...
Ma bufneste plansul...
Ma intorc....

Din Bacau imi sun familia...

2013. pun totul la punct.
Fac iarasi teste incarcat. Bucuresti-Siret-Bucuresti, ziua urmatoare, bucuresti-T/Alpina-T/Fagarasan-Bucuresti.
Gume noi, echilibrate, motorul se simte bine
AMR 10 zile
mandra... crezi c-as putea veni si eu?????
jeez!
A doua zi eram la magazin sa-i cumpar costum, casca, rezervam locuri la hotel pe booking, ciuoaia o ducem la pensiune.
Teste 280km, incarcat full+30kg peste.
Verificat ajustarea amortizoarelor, pretensionarea arcurilor
Mers pe Buc-Pitesti la 170km/h, mers pe forestier
All lights green, all systems go!
19 iulie ora 7AM, decolarea
Buc-Ploiesti, pe autostrada. Prima oprire, Oradea.
E putin racoare.
la Comarnic oprim sa mancam pe la 9.
Plecam. Incep serpentinele
Har har har
"ma, tu auzi?"
"da, ce e?"
ma apuca dracii
opresc la sinaia, dau coburile laterale jos, verific presiunea, 3ba.
La naiba merg pana se rupe!!!!
Nu-mi da mana si ma opresc in Brasov la McDonalds.
Scot laptopul si caut un service, sun si plecm.
Ajung acolo, ulei pe roata spate.
Simeringul de la grup. La naiba are 40,000km!!!!! Enduro-Touring.
Baietii gasesc simering, demonteaza grupul.... rulmentul facut praf!
Se cauta rulment
Nu se gaseste. baietii de acolo vor sa sune un specialist moto BMWdin Cluj.
"Nu-l mai sunati ca am vorbit cu el, urma sa ne intalnim la Cap Nord, eu venind dinspre Finlanda, el din Norvegia. Ei tot suna si... nimic.
Dureaza o saptamana pana sa vina un ruoment nou din Germania.

Okay, sun la booking, anulez primele 2 rezervari si-i rog sa intervina ei ca la celalalte sa ma primeasca cu o chihuahua.
Sun un prieten sa vina sa ne ia cu bagajele din Brasov. Sun la pensiune sa ne luam catelul.

Verific apoi f/book-ul. Eu plecasem la 7 de acasa. La 8 imi scrie un american plecat in jurul lumii pe motocicleta pe care-l cunoscusem in Herastrau pe 17, "fii atent la rulmentul spate!!!!!" Nu-mi vine sa cred. aaa, deci e un vis?
la naiba nu e vis..

Ajungem acasa, ne punem bagajele in masina si pe 20 plecam spre Nkapp cu masina.

O sa mai urmeze peripetii, acum mi-e somn
Tsunami
 
Mesaje: 44
Membru din: Mar Iul 29, 2014 9:49 am
Localitate: Michigan
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Următorul

Înapoi la Alte calatorii in Europa

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori